Kinesiotaping

Metoda která v současné době zažívá ve světě i u nás obrovský rozmach ve všech oblastech sportu, regenerace a rehabilitace. Vyvinul ji v 70. letech minulého století japonský lékař a chiropraktik Kenzo Kase. Tato technika spočívá v aplikaci pružných lepících pásek (tejpů) na kůži, které mění napětí měkkých tkání (svalů, šlach, vazů, fascií) a zlepšují průtok krve a lymfy v místě aplikace, aniž by omezovaly pohyb. Děje se tak prostřednictvím reflexní dráhy, kdy jsou signály přenášeny přes kožní receptory do hlubších vrstev tkání. Účinky pásky závisí na způsobu aplikace, včetně umístění, velikosti a směru tahu.

Využití kinesiotapu

Kineziotape je všestranná technika, kterou lze použít pro funkční, chronické i akutní problémy. Může pomoci zmírnit zátěž kosterního a svalového systému, normalizovat svalové napětí (jak jeho snížení, tak i zvýšení), zlepšit lymfatický a krevní oběh a stabilizovat klouby. Kineziotape má své místo nejen ve sportu, kde slouží jako prevence zranění, urychluje hojení úrazů, podporuje regeneraci tkání a zlepšuje mechaniku pohybu a výkonnost, ale také v běžném životě při léčbě bolestí pohybového aparátu, zranění, svalových dysbalancí a dalších.

Kromě toho je kineziotape vhodným doplňkem fyzioterapie a masáží, protože prodlužuje a posiluje účinky dosažené při terapii.

Indikace kinesiotapu

Existuje mnoho diagnóz, pro které lze aplikovat kinesiotape, nejčastější z nich jsou například:

• bolesti páteře, kloubů, šlach a svalů
  • traumata, úrazy, stavy po operacích
  • obtíže v oblasti ramenního, kolenního nebo hlezenního kloubu
  • syndrom karpálního tunelu
  • výhřez meziobratlové ploténky
  • blokády SI skloubení
  • skolióza, vadné držení těla
  • artróza
  • bolesti z přetížení, úponové bolesti
  • otoky, hematomy, podpora hojení a léčby jizev