ENDO-Balancer

• ENDO - ''uvnitř'', ''vnitřní''

• Balance(r) - rovnováha, harmonizace, vyrovnanost, správné fungování organismu

Základním principem působení tohoto přístroje je generování unikátních elektromagnetických pulzů. Tyto pulzy působí na buněčné úrovni na tkáně lidského těla, kde dochází k výraznému zlepšení mikrocirkulace (která je hlavním předpokladem pro adekvátní okysličení tkání a tedy zlepšení funkce orgánů), což vede k potlačení, případně úplnému odstranění některých zdravotních potíží, očistě organismu a regeneraci buněk.

Účinky ENDO-Balanceru:

Ovlivňuje řadu zdravotních obtíží. Aplikuje se na různé části lidského těla.

Účinky je možno shrnout do šesti základních efektů:

• vasodilatační (rozšíření krevního řečiště a zlepšení mikrocirkulace)
  • analgetický (protibolestivý)
  • myorelaxační (uvolňující spazmy)
  • protiedémový (protiotokový)
  • detoxikační (odbourávání škodlivin) a urychlující látkovou výměnu
  • hojivý a regenerační, protizánětlivý a protirevmatický

Díky komplexnímu působení ENDO-Balanceru můžeme docílit:

• Lepší hybnosti u artróz páteře
  • Vyrovnání svalového tonu a výrazné zlepšení stavu u výhřezů meziobratlových plotének
  • Rychlejší regeneraci svalstva a kloubů
  • Zvýšení výkonnosti a maximální intenzity zátěže
  • Rychlejší rekonvalescenci u sportovců
  • Nižší riziko vzniku úrazu při sportovním tréninku
  • Kratší dobu regenerace po fyzické i psychické námaze
  • Normalizaci hormonálního stavu a obnovení reprodukčního zdraví
  • Snížení náchylnosti k infekčním chorobám
  • Ovlivnění postCOVIDového syndromu
  • Posílení obranyschopnosti těla
  • Zlepšení zásobování a odvádění škodlivých látek z orgánů
  • Zmírnění následků stresového vypětí
  • Příznivého vlivu na hodnoty cholesterolu
  • Snížení celkového zavodnění těla a tím snížení tělesné hmotnosti
  • Zlepšení lymfatického proudění v těle a snížení otoků končetin

Z důvodu vysokého prokrvení svalstva a tím i jeho následnému uvolnění je důležité dodržet po aplikaci ENDO-Balanceru alespoň 24 hodin klidu (po první aplikaci 48 hodin klidu) tzn. žádná sportovní aktivita, stěhování, opakované zvedání psů a dětí, prudké švihové pohyby apod. A po tuto dobu dodržovat dostatečný příjem tekutin!

Často kladené otázky (FAQ)

Jak probíhá sezení na ENDO-Balanceru?

Aplikace ENDO-Balanceru je speciální procedura, která se skládá ze dvou desetiminutových sezení s krátkou přestávkou mezi nimi. Tento proces je navržen tak, aby poskytoval optimální výsledky a pohodlí během terapie. Po celou dobu je Vám k dispozici terapeut.

Pokud je aplikace ENDO-Balanceru začleněna do celkového terapeutického programu, klient nejprve absolvuje 10 minut s ENDO-Balancerem, následované přechodem k další části terapie, kterou může tvořit fyzioterapie, rehabilitační cvičení, apod.

Jak se mám předem připravit?

Než se pustíte do své první zkušenosti s ENDO-Balancerem, není třeba žádné speciální přípravy, oblečení, ani se nemusíte svlékat. Doporučujeme se vyhnout jídlu 30 minut před zahájením sezení. Pro nové klienty platí, že je ideální dorazit 10 minut předem, aby bylo možné v klidu vyplnit zdravotní dotazník.

Jaké kroky bych měl podniknout po sezení?

Po Vašem sezení s ENDO-Balancerem je důležité dodržovat několik klíčových bodů pro maximální účinek terapie. Doporučujeme udržovat klid a relaxovat, aby Vaše tělo mohlo plně absorbovat všechny benefity. Je také důležité pít hodně tekutin, nejlépe čistou vodu, což pomáhá procesu uzdravení. Odpočinek je klíčový, takže si dopřejte dostatek času na relaxaci a regeneraci. I proto po prvních návštěvách doporučujeme se 48 hodin zdržet větší fyzické aktivity.

Jak se budu cítit po sezení?

Reakce se může lišit od člověka k člověku. Někteří klienti mohou pocítit okamžitou energii, zatímco jiní se mohou cítit unaveni, podobně jako po náročném sportovním výkonu. Mnoho klientů také hlásí, že po sezení lépe spí. Je důležité si uvědomit, že každá reakce je individuální a je součástí procesu uzdravení.

Jak často můžu chodit na ENDO-Balancer?

Frekvence návštěv je velmi individuální a závisí na Vašich specifických potřebách a cílech. Váš terapeut Vám poskytne detailnější informace a poradenství na základě Vaší osobní situace. Obecně se na začátku doporučuje absolvovat 3 až 5 sezení s maximálně týdenní pauzou mezi nimi, aby bylo dosaženo nejlepších možných výsledků. Po této počáteční sérii se frekvence stanovuje na základě individuální domluvy s terapeutem. Mezi jednotlivými návštěvami je vhodné dodržovat alespoň dvoudenní pauzu, aby tělo mělo dostatečný čas na regeneraci.

Jsou nějaká omezení nebo kontraindikace pro ENDO-Balancer?

Ano, existují určitá omezení a kontraindikace pro použití ENDO-Balanceru. Patří mezi ně např. onkologická onemocnění, infekční onemocnění, těhotenství a první dva dny menstruace u žen, přítomnost myomu, kardiostimulátor a kochleární implantát. Nemusíte mít obavy, protože před každým sezením se terapeut ptá na Váš aktuální zdravotní stav a probere s Vámi všechny relevantní aspekty, aby zajistil bezpečnost a účinnost terapie.

Kdy mohu čekat výsledky nebo úlevu od bolesti?

Výsledky a úleva od bolesti po ENDO-Balanceru jsou velmi individuální. Avšak většina klientů, zvláště ti s bolestmi zad, uvádí okamžité zlepšení díky zvýšenému prokrvení postižených oblastí. Pro dosažení dlouhodobějších efektů je obvykle doporučeno absolvovat minimálně tři sezení. Největší efekt terapie ENDO-Balanceru je zaznamenán, když je kombinována s manuálními terapiemi.

Je možné kombinovat ENDO-Balancer s jinými službami?

Ano, ENDO-Balancerem lze účinně kombinovat s dalšími typy léčby a rehabilitace, které nabízíme. Tato kombinace často vede k lepším výsledkům. Terapeut Vám pomůže sestavit individuální léčebný plán, který může zahrnovat např. sezení s ENDO-Balancerem před fyzioterapií nebo rehabilitačním cvičením, což naši klienti popisují jako ještě efektivnější přístup.

Kde se mohu dozvědět více informací?

Více detailních informací se dozvíte níže na této stránce. Příp. nás neváhejte kontaktovat na tel.č. +420 608 628 157 nebo e-mailu info@formyclinic.cz .

Základní efekty
ENDO-balanceru

Analgetický (protibolestivý) efekt

Díky unikátním pulzům přístroj podmiňuje vznik proudu v nervových vláknech. Tento indukovaný proud způsobuje blokování průchodu bolestivých vjemů z místa bolesti přes míchu až do mozkových center. V důsledku tohoto a některých dalších mechanizmů dochází k potlačení bolesti. Mezi tyto další mechanizmy patří zvýšená tvorba endorfinů, potlačení zánětu a otoku. Dále se také uplatní myorelaxační mechanismus neboli uvolňování svalového tonu (napětí). Zvýšené vyplavování endorfinů a regulace přesunu kalciových iontů přes buněčnou membránu se také podílí na vazodilataci, analgetickém efektu a zklidnění. Po aplikacích ENDO-Balancerem se zvyšuje aktivita laktát-dehydrogenázy v exponovaném svalstvu. Laktát-dehydrogenáza podmiňuje odbourávání kyseliny mléčné, která provokuje nervové receptory a způsobuje bolest.

Vasodilatační efekt (zlepšení prokrvení)

Naše tělo dokáže velké věci - dokonce i v docela malém měřítku. Nejdrobnější cévy jsou mikroskopicky malé. Mají na starost zásobování našeho těla a jsou neustále v plném nasazení. Díky nim se ke tkáním a orgánům dostávají živiny a kyslík a zároveň jsou opačným směrem odváděny odpadní látky. Tato síť tepének a žilek, kterou v sobě nosíme, je skutečně mistrovským dílem přírody. A co můžeme dělat pro to, aby tato síť dobře fungovala? Tyto nejjemnější cévy, které tvoří převážnou většinu veškerých krevních cév v našem těle, můžeme podpořit v jejich přirozené mikrocirkulaci pomoci přístroje ENDO-Balancer a obnovit průtok nejenom krve ale také lymfy. Určitě tím přispějete k zachování svého zdraví. Unikátní pulzy ENDO-Balanceru také ovlivňují polarizaci a pružnost červených krvinek. Pružnější krvinky pak mohou lépe procházet krevním řečištěm. Polarizace krvinek působí na svalový tonus jemných cév, tepének a vlásečnic (kapilár). Dochází tak k rozšíření tohoto krevního řečiště (vasodilataci) a zlepšení mikrocirkulace a tím k dokonalejšímu zásobení tkání okysličenou krví a živinami. Zlepšená mikrocirkulace přispívá i k rychlejšímu odvodu toxických látek a metabolitů z tkání. Mikrocirkulace je po funkční stránce nejdůležitější součástí lidského krevního oběhu. Příčinou mnoha zdravotních poruch a chorob je omezená nebo narušená mikrocirkulace, která má za následek zpomalení regeneračních a uzdravovacích procesů a přispívá k rychlejšímu stárnutí buněk. Při dlouhodobých aplikacích této metody navíc dochází také k neovaskularizaci, tedy k rychlejší tvorbě nových cévek.

Detoxikační efekt (čisticí)

Pulzní vlny ENDO-Balanceru rovnoměrně prostupují lidskou tkání a mohou tak působit, jako jedna z mála metod, také v místě vnitřních zánětů. Tím se podporuje zvýšená látková výměna, prokrvení a okysličení buněk. Základem každého detoxikačního procesu je právě lepší zásobení živinami a lepší odvádění metabolických zplodin z tkání. Hlavní detoxikační orgán v těle jsou játra, a proto se doporučuje při aplikacích ENDO-Balancerem zaměřit právě na ně. Expozice oblasti jater stimuluje jaterní činnost a urychluje a zefektivňuje detoxikační pochody v celém organizmu.

Protiedémový (protiotokový) efekt

Otok je způsoben poruchou krevního oběhu na úrovni krevních kapilár s následným hromaděním tekutiny mezi buňkami. Aplikace ENDO-Balanceru má za cíl působit proti hlavním příčinám otoků, tedy proti zvýšenému krevnímu tlaku ve vlásečnicích (nejmenších krevních cév v těle), proti poruchám odtoku tekutin z tkáně a také proti případnému zvýšení propustnosti stěn vlásečnic. Důležitou roli u protiotokového efektu ENDO-Balanceru hraje zlepšená perfuze, tedy lepší průtok tkáněmi. Zrychlení látkové výměny po aplikaci umožní rychlejší vstřebávání otoků a v dané oblasti zároveň dochází k výraznému protizánětlivému a protibolestivému působení. Protiotokový efekt pulzních vln ENDO-Balanceru vychází z kombinací efektů vasodilatačního a regeneračního a je nezbytnou součástí procesu hojení.

Myorelaxační efekt (uvolňující křeče - spazmy)

Působením ENDO-Balanceru se urychluje odplavování kyselých metabolitů, které způsobují bolestivé dráždění ve svalech a v místech chronických zánětů. Odplavování těchto metabolitů je dáno zlepšenou perfuzí (zlepšený průtok tkáněmi) a zvýšenou aktivitou laktát-dehydrogenázy, která podmiňuje odbourávání kyseliny mléčné. Vlivem aplikací ENDO-Balanceru se výrazně zmenšuje svalový spazmus (křeče). Dále se snižuje radikulární (kořenové) dráždění, které často způsobuje brnění a pulzující či pálivou bolest. Tím, že pulzní ošetření ENDO-Balancerem potlačuje bolesti, dochází k úpravě reflexních změn organizmu. Úpravou těchto reflexů organizmu povolují svalové spazmy neboli kontraktury a křeče. Aplikace ENDO- Balancerem vede k uvolnění kosterního svalstva a zlepšení hybnosti. Toto zlepšení hybnosti umožní další rozšíření terapie například v podobě snazšího rehabilitačního cvičení.

Hojivý a regenerační efekt

Hojivý a regenerační efekt ENDO-Balanceru na kosti a měkké tkáně je vysvětlován nespecifickým podrážděním cytoplazmatické (buněčné) membrány. Na této membráně dochází k aktivaci metabolického řetězce. V případě využití regeneračního efektu u kostí vedou aplikace ke zvýšení aktivace osteoklastů a k následnému nastartování procesu obnovy kostní tkáně. ENDO-Balancer výrazně zrychluje hojení, aktivuje tvorbu nové tkáně, zvápnění a vede ke zvýšení citlivosti na parathormon, který mimo jiné pomáhá kontrolovat hladinu vápníku v těle. Lepší prokrvení tkání a větší saturace kyslíkem napomáhá k rychlejšímu ústupu zánětů ve všech tkáních.

Samoozdravná síla organismu

Z jiného úhlu pohledu lze působení ENDO-Balanceru popsat jako metodu, která se NEsnaží léčit konkrétní nemoc nebo její projevy, ale dodává tělu aktivační energii, s jejíž pomocí má šanci se samo hojit a regenerovat, podporuje tak jeho samouzdravovací schopnost.